Lite lästid i dagarna tre

Nu har jag tre lediga dagar framför mig, och förutom ett födelsedagskalas och några ofrånkomliga måsten, så räknar jag med en del lästid. Just nu håller jag på med ”Ensamma hjärtan och ensamma hundar” av Lucy Dillon och jag får väl motvilligt erkänna att jag inte är överförtjust i denna bok, trots att många andra verkar tycka att den är helt fantastiskt. Jag är nu på sidan 390 så jag har ungefär 50 sidor kvar och tycker väl att boken blivit bättre mot slutet. Ska bli spännande att se hur det går för Rachel, Nathalie och Zoe. Engelsk landsbygd är också alltid charmigt att läsa om. Efter Lucy Dillon står Leif GW Persson på tur. Jag köpte ”Gustavs grabb” i julklapp till min man, som läst ut den och skattade högt flera gånger men hänvisning till flera torroliga skämt. Jag måste läsa den. Adlibirs var så vänliga att skicka mig ett sms tidigare idag med hälsningen att de postat min lilla beställning innehållande ”No och jag” samt Kanusgaards ”Min kamp del 2”.

Kommentera

