Ger upp Lily Dahls förtrollning

Det är inte ofta som jag ger upp en bok, och inte läser färdigt, det händer ca en gång per år ungefär. ”Lily Dahls förtrolling” av Siri Hustvedt får ställa sig till de ”icke-färdiglästa” böckerna; har läst 50 sidor och gillar den inte alls. Konstig och, ja konstig. Det är nog min bästa sammanfattning. Lily Dahls förtrolling är en av de fösta böckerna som Siri Hustvedt skrev, och den kom ut 1996. F ö tycker jag väldigt mycket om att läsa böcker av Siri Hustvedt, kan bara nämna ”Vad jag älskade”, Sorgesång” och ”The summer without men” som jag köpte i London förra sommaren. Mycket bra böcker alla tre.

Nu ska jag ta mig en liten funderare på vilken bok som jag ska börja läsa härnäst; Min Kamp del 2 ligger ruskigt nära till, men jag får kolla igenom bokhyllan en extra gång innan jag bestämmer mig. Återkommer och berättar vilken bok jag börjar läsa.

Kommentera

