Bokbloggsjerka 20 – 23 april

 Helgens Bokbloggsjerka vill ha svar på: Hur många sidor/kapitel ger du en bok innan du lägger undan den om den inte illtalar dig över huvud taget.

Mitt svar på denna fråga blir att jag ogärna lägger en bok åt sidan som jag påbörjat, men ca en gång om året händer det att jag inte läser färdigt en bok. Jag brukar ge boken en chans på ca 25% av sidorna innan jag känner att det här var inget för mig. För i år har jag redan ”fyllt min kvot” när det gäller att inte läsa färdigt en bok. För några veckor sedan lade jag Lily Dahls förtrollning av Siri Hustvedt åt sidan. Den var för konstig. Annars gillar jag Siri Hustvedt väldigt mycket.

Här är ett par exempel på böcker som jag inte läst färdigt: Noveller av Miranda July ”Ingen hör hemma här mer än du” och ”Kvinnohistorier” av Einar Askestad. 

9 thoughts on “Bokbloggsjerka 20 – 23 april

Kommentera

