Månadssummering april

Under april månad läste jag fyra böcker. Kan tyckas lite, men dels är det nog min ”rätta” lästakt och dels var det fyra bra böcker, så jag är nöjd med förra månadens läsupplevleser.

Gustavs Grabb av Leif GW Persson

No och jag av Delphine de Vigan

Min Kamp 2 av Karl Ove Knausgård

Och allt skall vara kärlek av Kristian Lundberg

Bästa boken av ovanstående: 3 stycken kvalificerar sig: Gustavs Grabb, No och jag och Min Kamp 2

Bästa biografin: 2 stycken kvalificerar sig: Gustavs Grabb och Min Kamp 2. Två väldigt skilda biografier som står starka var för sig

Märkligaste boken: 2 stycken kvalificerar sig: Och allt skall vara kärlek och No och jag. Skulle vilja påstå att huvudpersonen i No och jag, Lou, är en märklig tjej i de tidiga tonåren. Bokens huvudperson, alltså Lou, har vissa paralleller med huvudpersonen Paloma Josse i Igelkottens elegans av Muriel Barbery

Just nu läser jag Senor Peregrino av Cecilia Samartin

Kommentera

