Trögläst

Just nu går det trögt i min läsning. Har inte läst någonting alls på tre-fyra dagar ( men däremot sytt desto mer, tre par jogginbyxor och en t-shirt till barnen) så för min del känns det som att det inte blir så mycket läst i maj. Kanske blir maj månad lugnet före stormen och med stormen menar jag: tokläsning under s-e-m-e-s-t-e-r-n ( som börjar andra veckan i juli och sträcker sig fem veckor framåt). Just nu väljer jag mellan att börja läsa Det bästa av allt av Rona Jeffe eller klassikerna Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg. Det bäste vore om mitt paket från Adlibris dök upp, bara liksom plingade till i mobilen och jag skulle kasta mig som en gasell på cykeln och iväg till Statoil för att lösa ut det. Paketet innehåller nämligen två böcker som jag är väldigt nyfiken på ( ja, annars hade jag ju inte beställt dom så klart…) Drömbokhandeln av Laurence Cossé och Blomsterspråket av Vanessa Diffenbaugh. Men, inget pling i mobilen idag från Adlibris, och det lär ju inte komma något imorgon heller eftersom det är helgdag, så jag får helt enkelt välja mellan Jeffe och Söderberg.

2 thoughts on “Trögläst

Kommentera

