Rappt och träffsäkert

Malin från Skaftnäs av Malin Wollin har hög igenkänningsfaktor om man är småbarnsförälder. Mitt i prick! En samling krönikor blir en lättsam och rolig läsning när Malin berättar om sitt liv och hela tiden gör jämförelser med Kristina från Duvemåla, vilket förstärker boken som helhet och ger den ett litet vidare perspektiv. Själv tycker jag bäst om kapitlet ”De är så söta när de sover”, kanske för att det kommer först i boken och bjuder på riktigt många skratt, men allteftersom kapitlen avlöper varandra så orkar jag inte skratta lika mycket hela tiden, det blir liksom för mycket. Jag läste ut boken på ett dygn och det är en perfekt semesterläsning antingen på stranden eller i stugan, och när jag slog ihop boken längtade jag efter att sätta tänderna i en bok med aningen mindre skrattsalvor.

4 thoughts on “Rappt och träffsäkert

    • 🙂 Har även tipsat om boken till en person som skulle köpa födelsedagspresent och som inte visste vad som passade en småbarnsmamma: jag sa ”köp Malin från Skaftnäs”

Kommentera

