Galen i garn

Galen i garn av Susanna Zacke och Sania Hedengren är en härlig inspirationskälla för dig som gillar att sticka och virka. Är du nybörjare som jag och som inte riktigt har fattat hur man ökar antalet maskor, hur man gör en halvstolpe eller hur man gör en smygmaska så förklarar boken detta på ett  enkelt sätt, som är beskrivet både i text och med bild.

En rolig grej i boken är några exempel på hur man kan virka med tygremsor och detta ville jag testa. Virkade mig en grytlapp med tygremsor och det var inte svårt. Det gick åt ganska mycket tyg, men det var lätt att riva remsor, mätte inte så noga, tog på en höft, och rev i trådriktningen så blev det bra. Här en liten bild på mitt alster. I boken finns även en beskrivning på en virkad sittpuff av tygremsor, som jag tror kommer att bli mitt nästa  virk-projekt.

Denna bok är också en perfekt presentbok, kanske tillsammans med några färgglada garnnystan och en virknål.

 

7 thoughts on “Galen i garn

  1. Åh, vad jag blev sugen på att börja sticka och virka igen! Det där med att virka sittkuddar – ingen dum idé. Jag har inga till mina stolar och skulle behöva det n_n Billigt och bra att göra det själv n_n

  2. Den här boken hade passat perfekt till min mamma som är sömmerska och driver eget företag:) Dessvärre har den delen inte kommit in i mitt liv men jag har nappat lite på scrapbooking så lite kreativ kan jag nog vara ibland, när tålamodet finns där förstås;)

Kommentera

