Trevligt reportage

Igår var jag på bibblan och lånade en liten hög med böcker, bland annat min första bok av Joan Didion, Ett år av magiskt tänkande. Denna bok kom ut 2005 och handlar om att Livet verkligen kan förändras snabbt, när man minst anar det. Jag ska skriva mer om boken när jag läst ut den.

På bibblan låg det en stor trave med tidningen Fönstret, som jag aldrig hört talas om. Det stod en liten lapp bredvid tidningshögen ”Varsågod och ta ett gratisexemplar”, vilken jag också gjorde. När jag kom hem började jag slö-bläddra lite och upptäckte snart att Fönstret var en jättebra tidning med trevliga reportage. Jag fastnade för ett reportage om författaren Linda Olsson. Reportaget var en A4 sida, väldigt intressant och hade gärna sett ett länge reportage av Linda Olsson för jag tycker hon är en intressant författare. Jag gjorde ett inlägg om Lina Olssons senaste bok Det goda inom dig för bara ett par dagar sedan och det hittar ni här. Fönstret är f ö en tidning som ges ut av ABF.

Kommentera

