En liten chock

Det är väldigt lång tid sedan jag läste en ungdomsbok, men häromveckan lånade jag med mig hem från bibblan, En liten chock av Johanna Lindbäck. Vad roligt jag hade när jag läste boken och vi flera tillfällen blev det så pinsamt att jag nästan inte vågade vända blad. Gustav är huvudperson i boken och han går sista ring på gymnasiet. Gustav gillar inte sport, gör sina läxor och är en allmänt ordentlig kille. Trots att han är ordentlig trasslar det till sig för honom. Vikarien Eva, kompisen Elin och pappa Jack vänder upp och ner på hans värld. Varför kan inget vara enkelt? Gustav är en kul kille att följa och nu är jag sugen på att läsa fler ungdomsböcker. En liten chock kom år 2007 och just nu är  Johanna Lindbäck  aktuell med en ny bok som heter Som om jag frågat.

3 thoughts on “En liten chock

  1. Ping: Julklappstips till tonåringen | bokmal73

Kommentera

