Ett helt vanligt inlägg

 Ja, så sitter jag här på torsdagseftermiddagen och undrar om planerna för helgen kommer att bli av. Sedan ganska länge har jag planerat att tillsammans med min mor resa till Göteborg imorgon kväll, bo på hotell, äta god middag för att vakna utvilad på lördag morgon och efter en rejäl hotellfrukost skulle vi bege oss till Bokmässan. Nu har saken plötsligt kommit i annat läge. Feber och halsont vandrar runt i huset, så nu gäller det bara att ha is i magen och hålla alla tummar som går att min mini-tripp blir av. Det går ju inte att se in i framtiden men jag lovar att göra en uppdatering huruvida jag kommer iväg på mässan eller inte.

Det har blivit sparsamt på läsfronten denna vecka. Jag har dock börjat spåna på en semesterboklista. Ska åka en vecka till varmare breddgrader i slutet av oktober. De böcker jag har på förslag att läsa vid poolen är ”En man som heter Ove”, ”Allt vi aldrig gjorde med varandra”, ”Salvadorena”, ”Inget att avundas”, ”Sju djävligt långa dagar”…. Det är svårt att stoppa när det gäller listor över böcker som man vill läsa. Tror att jag kommer att packa mer 4-5 böcker, och jag ska nog lägga min beställning hos Adlibris i nästa vecka. Ska meddela när jag lagt min beställning.

 

 

One thought on “Ett helt vanligt inlägg

Kommentera

