Tematrio – Ätbart

Vill så klart vara med på veckans tematrio hos Lyrans Noblesser, men idag blir det en väldigt kort version från mig. Dessa tre ätbara titlar stod i min bokhylla:

Vattenmelonen av Marian Keyes. En julklappsbok som jag fick av tomten år 2000. Kommer ihåg att jag gillade boken. Handlar om Claire som återvänder hem till sin familj på Irland. Aningen kaotiskt liv, men en underhållande roman.

Mannen som dog som en lax av Mikael Niemi. Denna bok fick min man i julklapp av sitt jobb och jag har inte läst den. Frågade min man ikväll vad boken handlade om och svaret blev” ingen aning, har glömt”. Men den står i bokhyllan och tyvärr långt ner på min att läsa lista.

Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen. Ännu en bok i hyllan som är mannens, och som han gillar. Handlar om kriminalkommissarie Conny Sjöberg vid Hammarbypolisen som tar sig ann kniviga fall.

3 thoughts on “Tematrio – Ätbart

Kommentera

