Julveckan räddad

I eftermiddags ( precis som många andra fredagseftermiddagar) var jag och barnen förbi vårt lokala och mycket trevliga bibliotek. Plötsligt slog det mig att om jag lånar några böcker idag så får jag ha dem ända tills 7 januari, vilket betyder att jag borde hinna läsa några stycken i lugn och ro under julhelgen. Efter lite botaniserande bland hyllorna gick jag till lånedisken med;

Min typ brorsa av Johanna Lindbäck
Reaktorn av Elisabeth Filhol
Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer
Nathalie av David Foenkinos ( ljudbok)

En ganska varierande blandning, och jag var riktigt nöjd med min lånehög när jag och barnen traskade hem i snön.

20121207-201833.jpg

3 thoughts on “Julveckan räddad

  1. Typ min brorsa läste jag om förra veckan, den tycker jag hemskt mycket om. Jag ska egentligen inte jobba här läste jag tidigare i höstas, en bok med hög igenkänningsfaktor för mig som jobbade flera somrar inom hemtjänsten. Så där har du två fina böcker framför dig. De från Sekwa har jag inte läst men är sugen på.

    • Har läst två böcker tidigare av Johanna Lindbäck och verkligen gillat dom, så blev glad när jag hittade denna. Jag har också arbetat inom vården så tror att jag kommer att känna igen mig i Jag ska egentligen inte jobba här.

  2. Jag har inte läst någonsin böckerna, men hoppas att du får en riktigt trevlig julläsning. Bibliotek är förresten helt underbara platser. Så tacksam att de finns!

Kommentera

