Nytt från Auster

I morse när jag läste DN’s kulturdel fick jag upp ögonen för en recension av Paul Austers nya bok som heter Vinterdagbok. Vinterdagbok är en dagbok över Paul Austers liv och eftersom Auster är lite av en favoritförfattare för mig som kommer boken att hamna på min vilja-läsa-lista; dock väldigt osäkert när, men någon gång i framtiden. Boken fick inte så varmt mottagande när den kom ut i USA under 2012 men dagens recension i DN beskriver den som ” ..vinterdagboken är inte insmickrande, den vågar odla osäkerheten” . Jag är nyfiken på Vinterdagbok och att den är skriven i du-form får den att kännas spännande.

bild (3)

3 thoughts on “Nytt från Auster

Kommentera

