Baksidestext och omslag

jerka11Helg betyder bokbloggsjerka hos Annika, och eftersom det var ett tag sedan jag var med, så hänger jag på nu. Helgens fråga lyder: Om du ser en bok av en författare som du aldrig har hört talas om tidigare, vad är det som gör att du bestämmer dig för att läsa den?

Om jag går i bokhandeln och ser en bok med en spännande titel, så läser jag gärna på baksidan och funderar en stund om den skulle vara något för mig. Å andra sidan kan det vara så här; titeln låter inte särskilt spännande men omslaget är väldigt fint, formatet på boken kanske känns extra perfekt, sidorna är i bra papperskvalitet, då skulle jag kunna köpa den, men då måste också baksidestexten tilltala mig någorlunda (nu räknar jag bort fantasy och science fiction eftersom jag aldrig läser dessa kategorier, men här finns ju många fina omslag). Så svaret på frågan blir helt enkelt; baksidestext och omslag.

4 thoughts on “Baksidestext och omslag

Kommentera

