Han är ju för rolig!

Han är ju för rolig! skrattar min femåring varje gång vi läser Ludde och någon av Ulf917299018X Löfgren, och jag kan inte annat än att hålla med. Jag skrattar också. Ludde har helt plötsligt en potatis i sin sko, en limpa mellan öronen, en snöboll innanför tröjan och så håller det på genom hela boken. En massa tokiga saker händer Ludde, men någon måste ju ha busat med Ludde, eller? Läs, skratta och kolla efter.

Ludde och någon har ålderskategorin 0-3 år, men min femåring skrattar fprtfarande gott åt Ludde och det gör jag också, och jag har definitivt passerat 0-3 års kategorin, i alla fall på pappret…

One thought on “Han är ju för rolig!

  1. Som tur är förstår inte barn det där med vilken ålder som är ”passande”! Är en bok bra, är den bra! Vi har lyckats missa Ludde…något att kolla upp vid nästa biblioteksbesök!

Kommentera

