Kämpar med Knausgård

Jag har ganska länge längtat efter att börja läsa tredje delen i Karl Ove Kanusgård serie Min kamp, och för ca två veckor sedan började jag läsa Min Kamp 3. Tänkte lite käckt att eftersom jag formligen sögs in i både del 1 och 2 så skulle jag snart vara förlorad i del 3. Men icke. Och detta inte pga av att boken är dålig  men lästiden har verkligen varit upphackad för mig de senaste två veckorna och mest handlat om vab, besök på vårdcentral, en tur till apoteket och så börja om från början igen, vab, vårdcentralen och apoteket.

Jag hade en stor ambition att läsa ut Min Kamp 3  på två veckor (ha, ha) och nu undrar jag om det verkligen är realistiskt att klämma resterade 400 sidorna fram till sportlovet. Varför måste Min kamp 3 vara utläst till sportlovet? Jo, för på sportlovet ska vi åka bort en vecka och då hade jag planerat att läsa några andra böcker. Att jag aldrig lär mig att inte planera för mycket…suck. Vadå tidsoptimist?

Nu ska jag kämpa vidare med Kanusgårds kamp och se om jag kan klämma den på två veckor. Även om jag inte är klar med den när vi åker iväg på sportlovet, så ska jag ta med min ”planerade semester-bok-hög”. Lägger upp en bild på den längre fram.

 

3 thoughts on “Kämpar med Knausgård

Kommentera

