Laddar inför måndag!

Jag längtar verkligen till måndag i nästa vecka. Måndagar är ju inte precis den bild (5)veckodag som man brukar längta till, men just denna måndag längtar jag till för jag ska gå på första lektionen av en skrivkurs som jag anmält mig till denna vårtermin. Varannan måndag ska jag gå på skrivkurs i 2 timmar och femton minuter. Detta är också första halvåret på ganska många år som jag har regelbundna arbetstider, dvs. helt vanliga kontorstider och då kan man ju anmäla sig till en kvällskurs, vilket jag gjorde strax innan jul, och blev jätteglad när jag fick brev om att jag hade fått en plats.

Jag ser enormt mycket fram emot skrivkursen och för att komma i stämning har jag letat fram några inspirationsböcker i bokhyllan och ska nog försöka göra någon skrivövning de närmaste dagarna. För att få upp ”skrivångan” så sitter jag nu och bläddrar lite i Creative Writing av Dianne Doubtfire, Nya författarskolan av Göran Hägg och Konsten att vara kreativ av Julia Cameron. Hittade också några tomma skrivhäften, så jag har inga ursäkter alls för att inte greppa penna och papper och försöka att komma i ”skrivstämning” tills på måndag.

One thought on “Laddar inför måndag!

Kommentera

