Splittrad vecka

Varför ska veckoplaneringen gå på räls? Nädå, det ska den inte, bättre att spåra ur. Har fått ihop några vab- timmar och fler lär det bli. Kvällens bokcirkel inställd pga baciller, men vi hoppas kunna ses nästa vecka i stället. Min lästid är i nuläget i det närmaste så gott som obefintlig.

Nåja, allt har inte varit tokigt denna vecka. I måndags var jag på den tredje lektionen på skrivkursen och det var otroligt roligt och inspirerande. Kvällens övning bestod av dialogskrivning och det har vi också till hemuppgift tills nästa gång. Jag vet ännu inte hur jag ska skriva min dialog, så jag får tänka ett par dagar till. Målet är att skriva stommen till den i helgen och därefter använda mån- tis till redigering för att sedan lämna in uppgiften på onsdag.

Far o flyg alla baciller! Jag vill skriva min hemuppgift och barnen vill ut och leka!

Kommentera

