Bokbloggsjerka 22-25 mars

jerka11Det är bokbloggsjerka hos Annika och helgens fråga lyder som följer:

Kan du ge exempel på en hyllad bok som du avskydde eller som du inte alls förstod dig på?

Hm, jag har gått och klurat på frågan hela dagen och valt mellan två böcker och nu har jag bestämt mig för att säga Gangsters av Klas Östergren. Gangsters var ganska populär när jag köpte den 2007, men jag förstod den aldrig.  På framsidan finns det omdömmen av två stora tidningar som skriver ”Bäst i Sverige” och ”Ett måste”. Kanske måste jag läsa om den, men det är iaf långt ifrån prioriterat. Någon annan som läst Gangsters?

9 thoughts on “Bokbloggsjerka 22-25 mars

  1. Har inte läst Gangsters, men gillar Klas Östergen, så det kanske vore en bok att ta tag i. Men det är ju inte säkert att den faller mig i smaken bara för att jag gillar Klas i sig.

  2. Jag börjar alltid att tvivla på mig själv när det gäller en bok som många hyllar och som jag inte förstår. Är det mig det är fel på. Men kanske är det inte det utan det var vara en bok som inte föll mig i smaken. Så gillade du inte Gangster tycker jag inte att du ska läsa om den.

Kommentera

