Som ett pussel

Jag läser just nu Det stora huset av Nicole Krauss och det är en bok som är svår9173373923 att släppa. Jag är knappt halvvägs in i boken och håller på med kapitel 4 utav 8. Utan att avslöja för mycket så spelar ett stort skrivbord en central roll i romanen. Varje kapitel har någon form av anknytning till detta skrivbord och jag är väldigt nyfiken på hur romanen ska knytas ihop. Jag lyssnade på Nicole Krauss i somras när hon gästade Louisiana Litteraturfestival och då berättade hon just om Det stora huset och hade även en liten utläggning om romanens skrivbord. Jag ska med förtjusning fortsätta att läsa boken som är som ett pussel som för övrigt är den bok vi ska läsa i bokcirkeln till nästa gång. Utan att ha läst klart boken kan jag redan nu varmt rekommendera den.

Kommentera

