Bokbloggsjerka 26-29 april

jerka11Tänkte att jag skulle hoppa på helgens jerka hos Annika som undrar : Hur viktiga är böckernas förord egentligen? Läser du dem eller skippar du dem helt och hållet?

Jag får säga att jag de senaste åren har börjat läsa förorden. Förut så skippade jag dem nästan som en rutin, kanske läste något enstaka, men nuförtiden läser jag förorden. Jag tänker att om en bok har ett förord måste det ju i rimlighetens namn finns en mening med det och oftast känns det meningsfullt att läsa förorden. Ibland får man en förklaring till bokens uppkomst och det är väldigt intressant tycker jag.

Detta var mitt svar på helgens jerka

14 thoughts on “Bokbloggsjerka 26-29 april

Kommentera

