Månadssummering April

Jag tycker att det känns som april kom och gick utan att jag hann att blinka, så känns det i alla fall, och kanske är förklaringen att jag fick en ilsken bihåleinflammation och inte orkade läsa så mycket.

Under april läste jag dessa 3 böcker:

Det stora huset av Nicola Krauss – en av de bättre böckerna jag läst i år. Fina karaktärsbeskrivningar och historier som vävs in i varandra

Fortfarande Alice av Lisa Genova – …också en av de bästa böcker jag läst hittills i år. Handlar om universitetsprofessorn som får alzheimers och man får följa henne i sin kamp att komma ihåg och inte glömma det basala. Familjerelationer spelar också en central roll i boken.

Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri – Annorlunda roman med nutidsfokus. Få antal sidor men med ett starkt budskap.

Jag kan varmt rekommendera dessa tre böcker.

Kommentera

