Greppar tegelstenen

I bokcirkeln som jag är med i ska vi till vår nästa träff som är i slutet av maj läsa bild (16)Frihet av Jonathan Franzen. En riktig tegelsten kan man säga. Jag började läsa den för två-tre veckor sedan men fick sedan göra uppehåll för att jag blev sjuk. Nu är jag mer eller mindre bra igen men jag känner att det tar nog några  veckor till innan jag är uppe på i ”full speed” med allting, och det gäller även bokläsandet.

Jag är just nu på sidan 86 av sidan 650, så jag har en bit kvar kan man säga. Jag har lovat mig själv att inte stressa igenom boken och hinner jag bli klar med boken till nästa bokcirkelträff så hinner jag. Om jag inte hinner går jag dit iaf och diskuterar boken så långt som jag hunnit och framförallt träffar mina trevliga bokcirkelvänner.

Kommentera

