Mycket bra, Bra och Nja

Jag har verkligen kommit in i semestertrallen trots att jag jobbar denna vecka, men eftersom övriga familjen är ledig, så smittar liksom semesterkänslan av sig. Ska bara ”härda ut” tills på fredag kl 12, sen är det semester på riktigt även för mig. Brukar ha alla semesterveckorna i ett svep på sommaren men i år fick jag dela upp den lite och det funkar bra det också.

Har hunnit läsa en del, men eftersom det mest varit biblioteksböcker och de skulle lämnas tillbaka idag så blev det inte mycket till recensioner. Om jag ska skriva en recension vill jag gärna ha boken bredvid mig och bläddra lite i den, men så blev det inte denna gång, så här kommer några superkorta omdömen:

Saker som aldrig händer av Johanna Lindbäck. Handlar om Andreas som går sista året på 9129676525gymnasiet. Kärlek, svek, hitta sig själv är några av ledorden för denna fina ungdomsroman. Jag tycker som alltid att Johanna Lindbäcks böcker passar såväl ungdom som vuxen. Betyg Mycket bra!

9171370129Den store Gatsby av F Scott Fitzgerald. Utspelar sig i USA under 20-talet. Lite komplicerad tillvaro för Den store Gatsby. Jag skulle gärna gå och se filmen. Betyg Bra.

 

Allt ligger samlat av Hans Gunnarsson. Fick mycket bra betyg från svt; 9170013977det stod tryckt över pocketversionen. Handlar om två par som inte känner varandra så värst mycket. Det är middag hemma hos Cilla och Tommy. Middagen är inte riktigt klar när Eva och Roger ringer på dörren  en halvtimme för tidigt. Det bjuds på en del drinkar. Samtalet paren emellan går trögt och jag lider  med båda paren. Alkoholeffekten blir snart märkbar för alla.En del roliga kommentarer men inte så att jag viker mig av skratt. Betyg; nja.

Kommentera

