Skrattade gott!

Förra veckan när jag var på semester låg jag på stranden och läste Konsten att konsten-att-tala-med-en-anklingtala med en Änkling av Jonathan Tropper. Tidigare har jag läst Sju jävligt långa dagar av Tropper och fick då väldigt många goda skratt. Jag får nog säga att böckerna påminner lite om varandra även om historierna är helt olika.

I Konsten att tala med en Änkling får vi möta Doug som tragiskt har mist sin fru i en olycka. Duog är en ung änkling som såklart sörjer sin avlidna hustru. När det har gått omkring ett år tycker familjen och vännerna att det är dags för Doug att sluta sörja och börja leva igen.De vill att han ska ut och dejta. Lättare sagt än gjort. Jonathan Tropper skriver rapport och kvickt med ett språk som inte sparar på svordomar. Doug tillsammans med sina syskon och föräldrar känns som en aningen dysfunktionell familj  ( stora likheter med familjen i Sju jävligt långa dagar..), där allt kan hända. Till familjen hör också avlidna fruns son som gärna bo hos Doug istället för hos sin riktiga pappa.

Konsten att tala med en änkling går fort att läsa och är lätt att skratta till även om historien är av sorglig karaktär.

One thought on “Skrattade gott!

  1. Konsten att tala med en änkling är nog lätt en av de bästa böcker jag läst. Men så älskar jag allt tropper gör också. Den senaste Boken om Joe var dock lite ”svårare” att läsa. Flöt inte lika snabbt för mig.
    Hoppas han kommer med en ny snart!

Kommentera

