Tillbaka i läsvärlden igen

Det blev en liten oväntad paus i mitt bloggande, men nu är jag tillbaka igen 🙂

Jag har hunnit läsa ut min första ”hyllvärmare”, Världens sista roman av Daniel Sjölin. Tyvärr föll den mig inte alls i smaken. När jag hade ca hundra sidor kvar funderade jag seriöst på om jag skulle lägga den åt sidan, men så tog jag mig i kragen och läste ut den. Eller nåja, de sista hundrafemtio sidorna läste jag ca varannan mening. Jag tyckte handlingen var rörig och i vissa fall inte så sammanhängande. Dock fanns det några fyndiga meningar här och var.

Nu har jag gått på nästa bok, raka motsatsen till hyllvärmare; Grand Final i Skojarbranchen av Kerstin Ekman. Jag har hunnit till sidan 41. Det roliga med denna bok är att den dessutom är signerad!

Igår anlände så mitt lilla bokpaket från www.adlibris.se. Beställt tre böcker och jag tror att alla tre kommer att bli favoriter; Morgon i Jenin av Susan Abulhawa; Sarahs Nyckel av Tatiana de Rosnay och till sist Fjäril i koppel av Zinat Pirzadeh. Ser fram emot spännande läsning!

One thought on “Tillbaka i läsvärlden igen

  1. Spännande att se hur fort du kommer att läsa ut adlibris tre böcker.. Ska bli kul att höra vilken som va bäst. 🙂

Kommentera

