Bokreabeställningen uthämtad

Härligt att hämta ut en trave bokreaböcker. Det är som en mindre julafton när man klipper av det hårda plastbandet på adlibris försändelsen. Jag har redan bestämt mig för att börja med Augustprisvinnaren ”Korparna” av Tomas Bannerhed.

Mina reafynd innehåller också lite kreativitet, eller åtminstone hopp om att jag ska bli lite kreativ ju närmare våren och sommaren vi kommer. Jag tänkte försöka mig på att gjuta i betong. Susanna Zack och Sania Hedengren ger fina tips i sin bok ”Betong och mosaik” som är rikt illustrerad med bilder från fotografen Magnus Selander. Man blir verkligen sugen på att börja blanda betong!

 Under mars-april månad hoppas jag få tid till att läsa mina övriga reaböcker; ”Osynlig” av Paul Auster, ”Jag älskar dig inte” av Christina Stielli samt ”Vandrande stjärna” av 2008 års nobelpristagare J.M.G LE Clézio. Jag tror också att jag behöver önska mig lite extra lästid, och problemet är ju också att det hela tiden kommer nya titlar som jag blir frestad av att läsa. Hmm, svår ekvation.

Lämna en kommentar