Tematrio – Titelefternamn

Veckans Tematrio hos Lyran Noblesser vill att vi berättar om tre böcker med ett efternamn i titeln. Jag hade ganska svårt att få ihop tre böcker men till sist gick det. Här är mina efternamn:

Berättelse om Herr Roos av Håkan Nesser handlar om kriminalinspektör Gunnar Barbarotti som dras in i ett fall när den nyblivne miljonären märker att någon har övernattat i hans faluröda stuga ute i skogen. En spännande berättelse och det svårt att gissa slutet även om jag försökte, men gissade så klart fel. En spännande bok helt enkelt, på 510 sidor.

Franz Kafka and Prague av Harald Salfellner. Denna bok panikköpte jag på en jobbresa i Prag när jag insåg att resans tre dagar i Prag var över, vi var på väg tillbaka till flygplatsen och jag hade inte köpt någonting från Prag. Gick in i första bästa turistshop och hittade denna bok. Köpte. Ahh, äntligen en suvenir från Prag. Boken handlar kort och gott om Franz Kafkas liv och Prag.

Med Dolly Parton i baksätet av Staffan Heimersson. På 90-talet läste jag alla kåseriböcker av Staffan Heimersson och gillade böckerna och skrattade gott. Kåserier från USA.

Lämna en kommentar