Bokbloggsjerka 17-20 augusti

 Helgens bokbloggsjerka hos Annika undrar hur ni gör för att komma ihåg saker som ni kommer på att ni vill skriva ett inlägg om i samband med t.ex. recensioner eller liknande. Ja, det är ju en bra fråga. Jag går nästan alltid omkring med en av mina små anteckningsböcker i väskan, och om jag är på resa så reser jag inte utan block eller anteckningsbok ifall jag kommer på något ”bra” eller ”viktigt” som jag vill skriva ner. Jag brukar skriva ner i punktform i min lilla anteckningsbok vilka inlägg jag skulle vilja skriva, t ex vilka böcker jag vill skriva om, om jag läst något intressant i en tidning etc. Om jag skriver korta inlägg gör jag det från mobilen direkt i bloggen och om jag skriver lite längre inlägg brukar jag skriva det på datorn först innan jag kopierar och klistrar in det i bloggen. Ibland, men bara ibland, ganska sällan faktiskt skriver jag med blyerts i marginalen om det är något jag vill komma ihåg eller som jag gillar extra mycket, men jag brukar sätta en liten post-it lapp i boken om det är något jag vill gå tillbaka till. Detta är mitt sätt. Nu ska jag kolla runt och se hur ni andra gör, och få lite tips kanske.

8 tankar på “Bokbloggsjerka 17-20 augusti

  1. För mig beror det lite på, en del saker läser jag med tanke på mitt eget skrivande, annat vill jag skriva något längre om, då krävs ju anteckningar. Jag har i princip alltid penna och papper med mig.

  2. Jag har börjat försöka med post-its i böckerna. Jag har en i boken jag läser nu.

    Annars så hittar jag mest det jag vill skriva om på nätet så jag har ett litet program där jag kan spara länkar och boktips plus göra anteckningar direkt från webben 🙂

  3. Anteckningsböcker (både stora och små) har en given plats i min handväska. 🙂
    Man kan ju komma på lite vad som helst som behöver skrivas upp… Kloka ord från kidsen, glöm inte att handla…, citat som man vill komma ihåg, ett boktips i förbifarten…. osv.
    Med en anteckningsbok och penna är man redo för vardagen!

Lämna en kommentar