Bokbloggsjerka 1-4 februari – Samlare?

jerka11Februaris första bokbloggsjerka hos Annika frågar Är du en ”samlare” av saker som kan kopplas till litteraturen (böcker, bokmärken, muggar med litteraturmotiv, etc)?

Mitt enkla svar är rätt och slätt: NEJ det är jag ej.

Men, sen beror det ju på hur man ser på ordet samlare, typ en tolkningsfråga. När jag var i tidiga tonåren läste jag nog alla Kittyböcker som fanns och köpte ganska många för jag ”ville ha dom” så det kan man ju klassa som lite av samlare. Som vuxen har jag inte riktigt haft det behovet, utan jag köper mina böcker utan att tänka på det som samlare. Är en bok en dela av en trilogi ser det ju snyggt ut i bokhyllan om alla tre böckerna står tillsammans, men det är långt ifrån alla trilogier som jag läst som står kompletta i hyllan.

När det gäller bokrelaterade prylar så är detta ingen last för mig. Har några enstaka bokmärken som är köpta som souvenir, ett par bokstöd i form av två porslinsnallar som är inköpta på marknaden i Notting Hill men inget annat som jag kan komma på nu. Hade jag haft större utrymme i huset hade jag kanske köpt på mig lite mer böcker och bokprylar men utrymmet begränsar mig, vilket nog är tur.

Men visst är mina bokstödsnallar söta? En av dem är lagad med Karlssons klister.

bild (4)

13 tankar på “Bokbloggsjerka 1-4 februari – Samlare?

  1. Riktigt söta bokstöd.
    Tänker samma om triologier, har jag en eller två vill jag helst ha alla i hyllan (eller längre serier som True Blood) men det är nog inte direkt att samla? 🙂

Lämna en kommentar