Tag: Sommarläsning

Det pågår en liten enkät i bokbloggsvärlden som handlar om sommarläsning. Jag har blivit taggad av bokdamenblog och här är mina svar på de tio frågorna.

  1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsa i sommar?

Jag tänkte hinna med följande böcker:

Den store Gatsby – F Scott Fitzgerald

Väldigt sällan fin – Sami Said

Konsten att tala med en änkling – Jonathan Tropper

Brinnande Livet – Alice Munro

Liknelseboken – P O Enqvist

2.     Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?  

Jag har vid ett par tillfällen börjat på Konsten at vara snäll av Stefan Einhorn, och den måste jag verkligen börja om på och försöka att komma igenom.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

På altanen, eller i soffan om det regnar

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Jag tror att jag kommer att läsa på altanen ( brukar göra det) och om det regnar så flyttar jag inomhus

5. Vilken bok tror du kommer att bli sommarens bästa?

Tror att Väldigt sällan fin kommer att vara stark kandidat till sommarens bästa bok.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Oj det var svårt att välja men tycker att Vardagsliv i Nordkorea av Barbara Demick är en väldigt starkt läsupplevelse som jag gärna rekommenderar. Little Bee av Chris Cleave tyckte jag också var otroligt bra och kan gärna rekommendera.

7. Strand eller hängmatta?

Strand (tycker man ligger så vingligt i en hängmatta)

8. Deckare eller roman?

Roman

9. Favoritgenre?

Modern och samtida skönlitteratur

10. Tagga 3 andra!

Oj det var svårt, men jag provar med SincerelyJohanna, Lenasgodsaker och bokkatten

3 tankar på “Tag: Sommarläsning

Lämna en kommentar