Favoritförfattare?

Malin på Malins bokblogg funderar lite kring favoritförfattare, och efter att ha läst hennes inlägg så tänkte jag att jag också skulle spåna lite vem som kan vara min(a) favoritförfattare.

En absolut favoritförfattare är Tatiana de Rosnay. Jag har läst de fyra böcker som finns översatta till svenska och alla, verkligen alla tycker jag är riktigt bra. Sarahs nyckel handlar om andra världskriget, och om en flicka som av förklarlig anledning inte kan släppa tanken på sin lillebror. Huset du älskade utspelar sig i Paris under Napoleon III tid och handlar om en kvinna som inte kan skiljas från sitt hus och om vad detta speciella hus betytt för henne.  Bumerang är mer en samtidsroman som även den utspelar sig i Paris. Huvudpersonen heter Antoine och är frånskild med två tonårsbarn. Skilsmässan har han svårt att komma över men allt ändras när han bjuder sin syster på en överraskningsutflykt. Colombes Granne är den senaste av Tatiana de Rosnays romaner och även den en samtidsroman men hög faktor av spänning.

9186480634 9186480413 9186480146 9170282730

 

En annan favoritförfattare är Anna Fredriksson. Jag har läst Sommarhuset och Lyckostigen av henne och har gillat båda böckerna jättemycket. Känns som perfekta sommar och semester-böcker.

917503154X 9137137816

 

Det var några tips från mina favoritförfattare. Det där med favoritförfattare är väldigt svårt tycker jag, och oftast när man läst en bra bok utav någon, så får man en ny favoritförfattare och i samma veva så kanske man glömmer bort någon som man tidigare haft som favoritförfattare. Favoritförfattare kommer och går, och vissa består; så är det nog för mig.

Hur har du det med favoritförfattare? tipsa gärna eller skriv ett inlägg och länka gärna; glöm då inte att Malins bokblogg var först inlägget om favoritförfattare.

 

 

 

3 tankar på “Favoritförfattare?

  1. Jag har bara läst en bok av de Rosnay – Sarahs nyckel, och en av Fredriksson – Sommarhuset. Jag gillade båda två, så jag borde egentligen läsa mer av båda författarna. Det är konstigt hur man läser en enda bok av en författare, som man dessutom gillar, och sen blir det kanske inte mer.

Lämna en kommentar