Bokbloggsjerka 11-14 maj

      I helgens  undrar Annika: Upptäckte du någon ny författare under förra året som du kan berätta lite om?

 Mitt svar på den frågan blir: Muriel Barbery som skrev ”Igelkottens elegans”. En bok som jag absolut inte kunde lägga ifrån mig. Vilka beskrivingar. Hur många adjektiv finns det i boken? Ingen aning, men många! Muriel Barbery är född 1969 och har även skrivit ”Smaken” som kom 2011 och som jag kastade mig över direkt efter jag läst ut Igelkottens elegans. Men, det var en  besvikelse. Historien utspelar sig i samma hus som Igelkottens elegans, och kanske, kanske om jag läst Smaken före Igelkottens elegans, hade jag kanske gett den lite högre betyg. Smaken är på intet sätt en dålig roman, nej nej, men den håller inte samma klass och Igelkottens elegans, en bok som jag skulle kunna läsa om både två och tre gånger. Ska bli intressant och se vad som kommer härnäst från Muriel Barbery

4 thoughts on “Bokbloggsjerka 11-14 maj

  1. Tänkte också på att adjektivsjukan kan störa min läsning. Igelkottens elegans är en bok som jag tittat på många gånger men som jag alltid lagt ner igen. Dock vet jag att det är många som gillar.

  2. Jag köpte Igelkottens elegans för ganska länge sedan och jag har ofta sneglat på den sedan dess. Måste ta mig i kragen och läsa de snart.

Kommentera

