Min bokhylla A-ö: Titlar på ”C”

Pinsamt är ordet, men jag hittar bara två böcker med titlar som börjar på C i min bokhylla. Dessa två stackare får således representera ”C”

Cantonese Culture – Shirley Ingram & Rebecca S.Y Ng. Denna lilla tunna bok inhandlade jag en gång för flera år sedan när jag var på en jobbresa i Hong Kong, närmare bestämt  den 22 januari 2002. Jag kommer ihåg att jag läste den på planet hem, men mycket mer kommer jag inte ihåg från denna bok. Om jag har vägarna förbi Hong Kong igen, så ska jag läsa den på planet dit.

Creative Writing – Dianne Doutfire. En bok i kreativt skrivande, och denna bok har jag redan berättat om tidigare på min blogg, men det tål att sägas att det är en bra bok om man vill ha tips på hur man ska komma igång med sitt skrivande. Bra övningar. Dianne Doubtfire har gett ut fler böcker i kreativt skrivande.

 

Kommentera

