Funderar

Denna termin har jag gått en skrivkurs ( som jag berättat lite om tidigare) och det närmar sig sista gången, om ca en och en halv vecka. Till varje träff har vi haft en skrivuppgift och denna uppgift har vi fått respons på från kursledaren och från responsgruppen som vi ingått i ( 4 personer i varje responsgrupp). Jag tycker att det har varit otroligt givande att gå denna skrivkurs, har fått mycket inspiration och många små tips. Nu är det som sagt snart dax för sista lektionen och som inlämningsuppgift ska vi ” skriva inledningen till en roman som du skulle vilja skriva”, och det ska vara max 4 A4 sidor. Jag vet ungefär vad jag ska skriva men jag tror aldrig att jag skulle kunna få ihop det till en roman, mer troligt att det skulle kunna bli en novell.

Jag är inte helt säker på hur jag ska lägga upp det, så jag tar ytterligare ett par dagar och funderar på uppgiften och så sätter jag igång i helgen.

 

2 thoughts on “Funderar

Kommentera

